עוה"ד יוסי פוקס: "בג"ץ הפך את עצמו למחוקק על" | "דיבור יהודי"

    אליהו גרין No Comments on עוה"ד יוסי פוקס: "בג"ץ הפך את עצמו למחוקק על" | "דיבור יהודי"

    עוה"ד יוסי פוקס בשיחה עם "קול חי": "יש תחושה שהעם הולך לבחור, אבל מי שמכריע בסוף זה לא העם. ולכן אני חושב שמרגע שזה חלחל יש פה הזדמנות לחולל שינוי; לא צריך לעשות הרבה בשביל לשנות את זה"

    צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    14:22
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "צו מעצר נגד נתניהו": ההתבטאות של העיתונאי הימני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "דיבור יהודי" שוחח הרב נחמיה רוטנברג עם המשפטן והפרשן עוה"ד יוסי פוקס, על מערכת המשפט בישראל. "מתברר שבכל נושא מי שפוסק אחרון ומכריע בישראל זה ביהמ"ש העליון בשבתו כבג"ץ. זו בעיה. בתהליך ארוך שהחל בתקופת הנשיא ברק – בג"ץ הפך את עצמו למחוקק על. דווקא בשל הבעיה הזו הנושא הזה קיבל את התודעה הנכונה בשנים האחרונות ולדעתי השינוי בדרך".

    לדבריו "אני עוסק בזה למעלה מ-20 שנה ואף פעם לא ראיתי שזה היה אג'נדה מרכזית של המחנה הלאומי כמו בעת הזו".

    הוא התייחס למשפט נתניהו: "הפילו פה ראש ממשלה מכהן על דברים שכל קודמיו עשו. יחסי תן וקח עם התקשורת. מתנות זניחות מאילי הון כמו שקיבלו כל קודמיו. בהקשר הזה זה לא רק בגץ אלא הכוח המופרז של הפרקליטות שלגוף הביקורת עליה אין שיניים".

    פוקס הוסיף: "יש תחושה שהעם הולך לבחור, אבל מי שמכריע בסוף זה לא העם. ולכן אני חושב שמרגע שזה חלחל יש פה הזדמנות לחולל שינוי".

    הוא הדגיש כי "הצעדים הם דרמטיים בהשבת הריבונות וזה נראה כמו מהפכה גדולה שצריכה להיעשות, אבל מדובר בכמה פעולות פשוטות יחסית שרק התוצאה שלהן תהיה מהפכנית".



    0 תגובות